سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یادداشت های بازمانده
درباره



یادداشت های بازمانده


کیوان محمدی
باید از یک جایی شروع کرد. منتظر ماندن برای فردایی بهتر، یعنی بی‌عملی و حسرت ابدی. من مدت‌هاست به این فکر می‌کنم که «هدف» چیزی جز خود «مسیر» یا «وسیله» نیست. هر آنچه آرزوی‌اش را داریم باید همین امروز تجربه کنیم.
آهنگ وبلاگ

این روزها وقتی به خود و دیگران می­نگرم می­بینم که واقعاً آن شاه شاهان درست حرفش را زده. درست گفته هر چیز را که فهمیده و عیان کرده. دیگران او را کافر و ملحد خواندند اما من با او هم عقیده­ام! هم عقیده­ام با حرفهایش با برهانهایش با عقایدش. او تنها کسی بود که او را فهمید. فهمید و آن را به خود فهماند و ما را نیز آگاه. آری من از اوی تنها و لاشریک حرف می­زنم. اوی بی­انتها و زلال و شفاف. آن روز که ما را از گِلی ناچیز سرشت و چون اشرفی مابین درباریانش گذاشت، قدرت خود را نه تنها به خود بلکه به ما که زاییده­ای از او هستیم هم نشان داد. نشان داد و ثابت کرد بر ما خود را و بر خود نیز.

او همیشه با ما بوده. همیشه در ما بوده و همیشه یک رنگ بوده. چقدر زیباست از خود گذشتگی­اش. او قطره قطره از دریای بیکران وجودش را که جزوی از خودش بوده در ما دمیده. حسش می­کنید؟! حس می­کنید آن قطره­ی لایتناهی را، که از بزرگی و اَعظمی بر ما ارزانی شده و همیشه دریایش کنارش بوده و او را ندیده؟! ماییم که آن را ناچیز می­گیریم ما! کمی به خود بنگر! فکر کن! حس کن! فریاد کن! بخند! حال بیندیش! بیندیش از این قطره­ی ناچیزی که این قول پیکرین جسم تو را حریف است. حریف است بر هر آن چه مقابل او باشد. حریف است بر هر آن چه آفریده شده و حریف است بر هر آن چه در دنیاست. حتی حریف است بر چون خودی در دیگری. او زبان چون خود را خوب می­فهمد چون از جنس خودش است. می­فهمد و با آن در گذر است و با آن یکتا. اما چه شیرین است آن لحظه­ای که خود را به ذات خود وصل می­کند، دیگر قطره بودن را باور ندارد. دیگر از خود و ته مانده­ی خود و غیر چیزی نمی­فهمد. آن ذات بی­همتا چون او را در بر می­گیرد دیگر این قطره­ی کوچکین خود را دریا می­داند. دیگر هیچ چیز را نمی­فهمد و همچنان با دریای بی­انتهای وجود سیر می­کند. او در امواج طوفانی آن غرق شده و در یکرنگی آن نیست شده. آری درست می­گفت آن شاه شاهان که

من الله­ام تنها ذره­ای.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کیوان محمدی 91/9/30:: 1:41 صبح     |     () نظر